Jump to content

Foutje in de dienstregeling 2011

Edsworld
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Bij 3 treinen kwam ik achter fouten in de dienstregeling. Eéntje had ik genoteerd en opgezocht in het Accessbestand.

Trein 14382 gaat trein 14381 worden. De 14381 gaat dan wel met 50 minuten vertraging rijden.

Als je in de dienstregeling duikt zie je bij de 14381 én de 14383 dat ze van de 14382 afkomstig zijn.

verder begrijp ik de volgorde van treinserie 14300 niet.

Als je naar de eerste treinen gaat kijken zie je dat de 14361 van Ba Gleis 70 komt. De 14363 komt van de 14360 een verschil van 3, zeg maar. Dat verschil zie je ook bij de 14365 (14362) en 14367 (14364). Vanaf dan raak ik het spoor bijster. 14368 wordt 14369. Maar als je bij die laatste trein kijkt is die afkomstig van de 14370. Wie snap dit nog? En waar is de 14366 gebleven?

Ik zou dit graag aan willen passen in het bestand. Welke volgorde van keringen moet ik aanhouden en in welk veld in Access moet ik het wijzigen?

Edwin

Trein 14382 gaat trein 14381 worden. De 14381 gaat dan wel met 50 minuten vertraging rijden.

De aankomst/vertrektijd van de 14381 staat verkeerd. Dit moet 15:03/15:03 zijn, analoog aan de 14383 welke een uur later gaat. Kan je wijzigen in het Timetable stops veld van de 14381

Als je in de dienstregeling duikt zie je bij de 14381 én de 14383 dat ze van de 14382 afkomstig zijn.

Niet helemaal waar: de 14383 is afkomstig van de 14384. Echter, er staat een fout in het Opmerkingen veld van de 14383. Daar staat <14382 en dat moet <14384 zijn.

Ik vond nog een paar treinen met een dergelijke vergissing (<14382) in het opmerkingen veld.

De toegewezen rangeeropdrachten voor de oorspronkelijke treinen zijn echter allen juist voor zover ik zo snel heb kunnen nalopen

verder begrijp ik de volgorde van treinserie 14300 niet.

Als je naar de eerste treinen gaat kijken zie je dat de 14361 van Ba Gleis 70 komt. De 14363 komt van de 14360 een verschil van 3, zeg maar. Dat verschil zie je ook bij de 14365 (14362) en 14367 (14364). Vanaf dan raak ik het spoor bijster. 14368 wordt 14369. Maar als je bij die laatste trein kijkt is die afkomstig van de 14370. Wie snap dit nog? En waar is de 14366 gebleven?

Onze Oosterburen hebben echt een deugdelijk systeem voor treinnummering. Hou er ook rekening mee dat onze Duitse collega's geen regelmaat in de dienstregeling kennen zoals wij hier in Nederland kennen. Sommige nummers worden dan ook bewust overgeslagen, bijvoorbeeld als er op een bepaald uur een dienst niet rijdt.

Het kan dus best zijn dat er in de avond een hele hoos aan treinen het Bf ingaat, zonder dat er al te veel de andere kant weer teruggaat. En wellicht wordt er één en ander gedurende dag ergens in het Bf opgesteld. En dan geldt mogelijk het FIFO principe, first in first out. Er is niet voor ieder treinstel een apart spoor gelegd, dus de trein welke als eerste op een spoor ten ruste wordt gezet, kan er vaak als laatste weer uit.

Ik zou dit graag aan willen passen in het bestand. Welke volgorde van keringen moet ik aanhouden en in welk veld in Access moet ik het wijzigen?

Aks boven gesteld. Alleen de timetable stops voor de 14381 aanpassen naar aankomst en vertrek 15:03. Rangeeropdrachten lijken mij verder in orde te zijn

Erwin

De aankomst/vertrektijd van de 14381 staat verkeerd. Dit moet 15:03/15:03 zijn, analoog aan de 14383 welke een uur later gaat. Kan je wijzigen in het Timetable stops veld van de 14381 Niet helemaal waar: de 14383 is afkomstig van de 14384. Echter, er staat een fout in het Opmerkingen veld van de 14383. Daar staat <14382 en dat moet <14384 zijn. Ik vond nog een paar treinen met een dergelijke vergissing (<14382) in het opmerkingen veld. De toegewezen rangeeropdrachten voor de oorspronkelijke treinen zijn echter allen juist voor zover ik zo snel heb kunnen nalopen Onze Oosterburen hebben echt een deugdelijk systeem voor treinnummering. Hou er ook rekening mee dat onze Duitse collega's geen regelmaat in de dienstregeling kennen zoals wij hier in Nederland kennen. Sommige nummers worden dan ook bewust overgeslagen, bijvoorbeeld als er op een bepaald uur een dienst niet rijdt. Het kan dus best zijn dat er in de avond een hele hoos aan treinen het Bf ingaat, zonder dat er al te veel de andere kant weer teruggaat. En wellicht wordt er één en ander gedurende dag ergens in het Bf opgesteld. En dan geldt mogelijk het FIFO principe, first in first out. Er is niet voor ieder treinstel een apart spoor gelegd, dus de trein welke als eerste op een spoor ten ruste wordt gezet, kan er vaak als laatste weer uit. Aks boven gesteld. Alleen de timetable stops voor de 14381 aanpassen naar aankomst en vertrek 15:03. Rangeeropdrachten lijken mij verder in orde te zijn Erwin

Aangepast. Maar in de simulatie komt het niet door. Moet iets anders proberen.

Aangepast. Maar in de simulatie komt het niet door. Moet iets anders proberen

Je gebruikt natuurlijk de optie "Gebruik externe dienstregeling" ,anders heeft het aanpassen van een mdb geheel geen nut. Dus gaan we op zoek naar de oorzaak waarom je wijziging niet zichtbaar/effectief is

Waar heb je de gegevens gewijzigd? Toch niet in de velden HBS_arr en HBS_dep. Dit zijn administratieve velden in de database, voor de drgl ontwerper, die niet gebruikt worden door de simulatie.

De wijziging moet uitgevoerd worden in het veld TimetableStops.

Voor de 14381 is dat (in de tabel Timetable)

nu : Braunschweig Hbf,2,2,14:03,14:03,31

moet worden : Braunschweig Hbf,2,2,15:03,15:03,31

Erwin