Jump to content
signalsoftRC

laatste drgl van Post T Hengelo download

Recommended Posts

signalsoftRC

Onder de link vindt je de laatste versie van de drgl van Post T Hengelo:

Dienstregeling Hengelo

Het is mogelijk dat het bestand regelmatig verfrist wordt.

(Dank aan Leo!)

Share this post


Link to post
Share on other sites
TjoeTjoe

Er is weer een nieuwe versie van de dienstregeling (2016-05-15) beschikbaar.

Wederom met dank aan Leo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hobbyman

Deze versie van de dienstregeling (2016-05-15) is nu volledig gebaseerd op het procesplan van NS voor de dienstregeling met ingang van 28 mei 2000.

Door een andere vermelding van de haltetijden zal de vertraging tussen Almelo en Hengelo vv niet meer zo extreem toenemen.

De rangeerbewegingen en de opstelling van het reizigersmaterieel in Enschede is daarmee ook ingrijpend veranderd.

 

De voorgaande versie van de dienstregeling was deels gebaseerd op het spoorboekje van 30 mei 1999 en de materieelomloop op zaterdag/zondag was wegens gebrek aan gegevens een zelf ontwikkelde fantasie.

 

Groetjes,

Leo 

Share this post


Link to post
Share on other sites
PeteEHAM

Dank je wel Leo!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dre

Na een héééle tijd hier niet meer geweest te zijn kwam ik dit topic tegen, helaas werkt de link in het eerste bericht niet (meer). Ik krijg de melding

 

Sorry, er is een probleem
We konden het item dat je wilde bekijken niet terugvinden.

Foutcode: 2D161/2

 

Groeten,

Dre (die door materieelnummers op ovtijden.com een beetje een het knutselen is met een DRGL 2016 in de infra van 2000).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
PeteEHAM
13 uren geleden, Dre zei:

Na een héééle tijd hier niet meer geweest te zijn kwam ik dit topic tegen, helaas werkt de link in het eerste bericht niet (meer). Ik krijg de melding

 

Sorry, er is een probleem
We konden het item dat je wilde bekijken niet terugvinden.

Foutcode: 2D161/2

 

Groeten,

Dre (die door materieelnummers op ovtijden.com een beetje een het knutselen is met een DRGL 2016 in de infra van 2000).

 

Ik kan m gewoon downloaden........

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dre

Inmiddels al gefixed en een paar uurtjes zoet mee geweest ;)

 

Leo, ontzettend bedankt voor deze update! Treinstellen die 's nachts overstaan op de perronsporen te Es leken me al een stuk waarschijnlijker (in 2009 ooit een keer zelf gezien toen de nachttrein naar Schiphol nog reed).

 

Eens kijken of ik mijn opvolgende dienstregeling 16 december 2000 - 10 juni 2001 eens een update kan geven om hierbij aan te sluiten.

 

P.s. ik ben maar zo vrij geweest om de samenstelling van de 370/371 en serie 2300 gelijk aan te passen. Die lijken de samenstelling te hebben zoals ze vanaf december 2006 rondrijden, maar in realiteit waren deze anders samengesteld en was de 2300-serie "slechts" 7 rijtuigen lang.

Share this post


Link to post
Share on other sites
arc

Het is een leuke drgl geworden, dank voor de update. Ik ben al een tijdje bezig om de hele donderdag te spelen, ik ben nog het volgende tegengekomen:

- 7924 en 7224 mogelijk verkeerde vertreksporen Hgl, 7924 past niet op 2b, heb dus 7942 op 2a en 7224 op 2b gezet

- 7050 volgens drgl 4b i.p.v. 4a te Aml

- 401750 krijgt geen rangeeropdrachten (komt uit 1629)

- 59419 past niet op 207 na keren op 230

- en de 'fatale' vastloper (eigenlijk mijn fout): 401657 krijgt niet op tijd personeel en is niet op tijd weg van 4b als 1759 aankomt. Heb er handmatig personeel op gezet en volgens rangeeropdrachten naar 1a gestuurd, maar daar stond al 411755, dus de wisselstraat in Es staat nu vast.

 

Trouwens merk ik niet veel van de aanpassingen aan de 7900 tussen Aml en Hgl, de vertragingen zijn nog als vanouds.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hobbyman

De bewering dat trein 7924 in Hgl niet op spoor 2b past, is maar betrekkelijk.

Er is juist voldoende perronlengte beschikbaar voor 3x DM90. Er zijn dus geen problemen voor in/uitstappende reizigers.

Maar door de ligging van de elektrische scheidingslassen blijft het wissel achter de trein wel vergrendeld en blijft ook het bezetspoorlampje daar branden.

Dat is niet storend voor de uitvoering van de treindienst en na het vertrek van de trein keert alles weer netjes terug in de rusttoestand.

Het is dus een bewuste keuze van NSR om 7924 gewoon op spoor 2b te laten stoppen.

 

Bij 7050 staat inderdaad het verkeerde spoor vermeld in de dienstregeling.

Bij een volgende update wordt dat aangepast.

 

401750 heeft inderdaad geen rangeeropdrachten.

Hier geldt het aloude adagium: de wegen van NSR-logistiek zijn ondoorgrondelijk.

Het treinstel blijft gedurende langere tijd op spoor 4b staan.

Trein 1739 heeft dan de opdracht om te koppelen met 401750.

Het waarom van deze constructie in de materieelomloop blijft gissen.

 

59419 kent bij mij geen problemen.

Hij koppelt met de reeds op spoor 7 staande wagons en drukt dan het gehele rangeerdeel spoor 7 op, tot achter het sein.

Maar dat werkt alleen als in  "instellingen/simulatie/opties voor gevorderden"

de optie "machinist kan rangeeropdrachten uitvoeren terwijl hij nog op wissels staat" is aangevinkt.

 

401657 is een heel vervelende. Het stel moet worden afgerangeerd na het vertrek van 1770 en voor dat 1661 aankomt.

dat is een venster van 4 minuten waarin 7959 ook nog moet binnenlopen op 1c.

Je was een half uur te vroeg met het afrangeren en dus was spoor 1a nog niet vrijgemaakt.

Helaas is het tijdstip voor een rangeerbeweging in de sim nergens zichtbaar te maken.

Er zit niets anders op dan te wachten tot de RETmcn om een rijweg vraagt.

Wat is dan een geschikt tijdstip om de RETmcn te laten bellen ?

Ik zal dat nog eens onderzoeken.

 

Dat je niet veel merkt van de aanpassingen voor de serie 7900 tussen Hgl en Aml kan ik mij wel voorstellen.

Het is ook een samenspel tussen de dienstregeling en daarbij een scherp reagerende treindienstleider.

Dan is het mogelijk vrijwel iedere trein van de serie 7900 met slechts 2 a 3 minuten vertraging uit Wdn te laten vertrekken en dat is net voldoende om te voorkomen dat trdl Zl gaat bellen met de vraag waar die trein nu blijft.

 

Veel plezier met verder treindienstlei(ij)den,

Groetjes,

Leo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
arc

Ah, dank voor de verheldering! Uiteindelijk had ik dus gewoon te weinig vertrouwen in de drgl. :D Ik ga gewoon opnieuw starten van een vorige save en dan ooit de middernacht halen (na die tijd zit er nog steeds de +1440 bug in neem ik aan).

 

Wat betreft de tijden voor afrangeren, je zou ze misschien kwijt kunnen in het commentaar van de aankomende trein, bv. >16xx/4016xx (V 12:30), >17xx/4017xx (blijft onder kap), of in het commentaar van het rangeerdeel zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hobbyman

Inderdaad is doorspelen na middernacht nog steeds niet mogelijk.

Advies dezerzijds is om door te spelen tot ca 00.05/00.10 uur (dan staat in Es alles op zijn plaats) en dan opnieuw starten op de volgende dag en weer om 00.01 beginnen.

De oorzaak van deze bug is al jaren bekend, maar de wedstrijdleiding weigert nog verder te werken aan het oplossen van bugs.

 

Voor de aankomende treinen is dat al opgenomen in het commentaar echter zonder details als bestemming en tijdstip.

De rangeerdelen voorzien van het juiste commentaar is een goed idee, maar ik ben bang dat dat een tijdrovend klusje wordt.

Dus geen garantie dat dat op korte termijn geregeld wordt. In het verleden heb ik daar al eens iets mee geprobeerd, maar er waren toen wat probleempjes waardoor het niet van de grond kwam. Ik ga weer eens kijken wat er kan en wat er niet kan.

 

Groetjes,

Leo

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dre

De overgang van de 401750 kan vrij logisch zijn. Als deze op 4b blijft staan en de 1739 er tegenaan rijdt zal deze als het achterste stel in trein 1750 naar het westen rijden. Komt deze uit de Enschedese tuin en rijdt deze tegen de 1739. Dan zal deze als het voorste stel in trein 1750 rijden. In Deventer krijgt deze trein nog een extra (4e stel) en in Utrecht wordt de trein gesplitst. De voorzijde gaat naar Rotterdam en de achterzijde naar Den Haag. Het zal dus omlooptechnisch zijn om ervoor te zorgen dat het stel op een bepaalde plek uitkomt. (Serie 1700/21700 (Gvc/Rtd-Ut-Dv/Es) is namelijk gekoppeld aan de serie 500/20500 (Gvc/Rtd-Ut-Zl-Gn/Lw).

 

Van de 7900 moet je niet veel verwachten. Ik ken deze trein in deze dienstregeling uit de realiteit (tot december 2006 was de dienstregeling ongewijzigd. Die had altijd moeite om binnen de dienstregeling te blijven tussen Hengelo en Almelo. Daar verander je niets aan (of het moet onrealistisch worden door een DM '90 het optrekvermogen van een Mat '64 te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
M.Modderman

Is de laatste versie van de dienstregeling te ontvangen?

De download link werkt niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hobbyman

Bij mij werkt het wel.

Meest waarschijnlijke oorzaak dat het bij jou niet werkt:

Ook voor het forum moet je wel inloggen met schermnaam en wachtwoord.

Daarna zou het moeten werken.

 

Groetjes,

Leo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.