Jump to content
broodje

Trein van 382 naar bezet spoor 030

Recommended Posts

broodje

Hoi, Ik moet rond 6:15 trein 1-85177 binnen nemen van spoor 382 naar spoor 030, waar 1-85031 staat te wachten om te koppelen. Sein H382 heeft echter geen rangeer sein, dus hoe krijg ik dat voor elkaar? 

TjoeTjoe

Is een tijd geleden voor me, maar volgens mij moet je als volgt handelen

- Het Zugdeckungssignaal op spoor 030/130 op Halt zetten (HaGT = seinknop van het ZD

- Dan de rijweg van H380 naar dat ZD instellen

- Als de trein tot stilstand is gekomen het ZD weer in de grondstelling plaatsen (SGT + seinknop van het ZD)

- De treindelen zouden nu moeten gaan koppelen

broodje

Ah, ja dat was inderdaad de truc. Dit staat helaas niet in de handleiding, niet in het standaard gedeelte, noch bij de plaatselijke bekendheid. Ik heb het echter wel gevonden door jou opmerking ij de handleiding van Köln. Dank!

En nu ik toch aan het puzzelen ben, trein 2376 moet verkeerdspoor (GWB) naar Durlach. Er is GWB ingericht over dit spoor, maar ook hier weer kan ik niet vinden wat ik moet doen: Er zit nergens een eindknop? De dienstleider van Durlach heeft de trein al verkeerdspoor geaccepteerd, het pijltje voor de spoorrichting is omgedraaid.

TjoeTjoe

Rechts van de seinen A351, B353 en C359 zitten de eindknoppen voor het GWB richting Dürlach (labels Dü Süd G, Dü Nord G resp. Ha Gg)

Onder Opties voor Gevorderden is er een tabje "Handige hulpmiddelen voor beginners". Hier kan je de allerlaatste optie naar wens Aan of Uit zetten. Deze optie geeft knipperende ringen welke aangeven wat de mogelijke eindknoppen voor rijwegen zijn (paars is Is mogelijk, Geel is Niet mogelijk wegens strijdige rijweg). Overigens tijdens een simulatie Aan of Uit te zetten middels functietoets F3. Kan een handig hulpje zijn als je even niet ziet waar de eindknoppen zitten

broodje

Poeh, ik had het al met de zijwieltjes (de ringen om de knoppen) geprobeerd. Het blijkt gewoon dat ik half blind ben :/. Nogmaals bedankt.